Jordgubbs- och hallonglass

Fick massa äggulor över när jag hade gjort marängsmörkrämen så jag provade att göra lite glass. Det blev sjukt gott!

Recept
1 dl hallon
1 dl jordgubbar
1 dl socker
3 äggulor
2.5 dl vispgrädde
2.5 dl standardmjölk
1 tsk vaniljessens

Mosa jordgubbar och hallon tillsammans med hälften av sockret och ställ in i kylen. Värm äggulorna och mjölken precis så att det inte kokar. Låt svalna i rumstemperatur och ställ sedan in i kylen några timmar. Blanda i grädden och resten av sockret i äggblandningen, blanda i bären och vaniljessensen. Ställ in i frysen och rör om då och då. Eller om man har en glassmasin (som jag inte har) så gör man som man ska i den.
(Söta skålar va? Fick dom när jag fyllde år, från IB Laursen)

Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

låter verkligen så gott :-)

2011-05-24 @ 21:14:35
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0