Morotscupcakes



Igår fick jag paketet från Kakburken som jag beställde för ett tag sen. Var tvungen att prova nya tyllarna. Jag älskar morotskaka så jag och Theo gjorde några morotsmuffins som vi spritsade med cream cheese frosting. Och så hade jag blommor över från helgen så la på dom också. =) Har använt 1B till dom här. Men jag är itne så bra på att spritsa och frostingen blev för mjuk, stod framme för länge. Kanske går bättre nästa gång.



Morotsmuffins/kaka
250 gram morot
3 msk potatismjöl
1 dl hasselnötter
2 ägg
1½ dl socker
1 tsk kanel
1 tsk bakpulver
½ tsk bikarbonat
4 dl vetemjöl

Finriv morötterna och tillsätt potatismjölet, hacka nötterna och blanda med morötterna, vispa ägg och socker och häll ner morötterna i smeten. Blanda kanel, bakpulver, bikarbonat och vetemjöl och rör om. Blanda i hop allting till en smet. Grädda på 175 grader. Ingen aning om hur länge, tills dom ser bra ut och inte är kladdiga. =)

Recept på creme cheese frosting kan ni hitta hos Erika =) Jag hade ingen citron i.

Jag fick hem formarna från Dr Oetker när jag la in recept på Baka.se. Och dom var väldigt bra! Kanterna gick inte alls ut som dom gör på "billiga" muffinsformar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0